Najczęściej zadawane pytania

WYSYŁANIE PRZESYŁKI

Zamawianie

Kliknij zakładkę NADAJ PRZESYŁKĘ, wybierz dogodny dla siebie sposób nadania, wypełnij formularz i opłać usługę. Następnie poczekaj na kuriera albo – w zależności od wybranego sposobu nadania – zanieś przesyłkę do dowolnego paczkomatu InPost, sklepu Żabka lub innego punktu nadania sieci DHL.

Cena przesyłki zależy od wagi paczki i wybranego sposobu nadania. Dokładną cenę usługi możesz sprawdzić, korzystając z kalkulatora dostępnego na naszej stronie.

Przewidywany czas dostawy wynosi 4-10 dni roboczych i jest uzależniony m.in. od sposobu nadania, adresu odbiorcy i procedur celnych. Jeśli chcesz, aby Twoja paczka dotarła najszybciej - wybierz nadanie przez firmę kurierską lub w paczkomacie InPost.

Dostępne są różne metody płatności. W zależności od wybranego sposobu nadania przesyłkę możesz opłacić online albo gotówką lub kartą płatniczą w punkcie nadania. 

Przesyłki doręczamy do wszystkich miejscowości w Ukrainie, również tych najmniejszych, z wyłączeniem terytoriów okupowanych.

Przesyłki o łącznej wadze do 50 kg i deklarowanej wartości do 100 EUR, dostarczane w jednym dniu na adres jednego odbiorcy w Ukrainie są zwolnione z opłat celno-podatkowych. Zatem jeśli waga i cena Twojej przesyłki nie przekraczają tych wartości, nie powstanie obowiązek opłacenia cła i podatku.

Kurier odbierze przesyłkę następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu płatności. Odbiory kurierskie odbywają się od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do ok. 17:00. Kurierzy mogą kontaktować się telefonicznie bądź sms-em, aby potwierdzić godzinę odbioru. Możesz również samodzielnie zwrócić się do lokalnego oddziału firmy GLS, aby uzyskać numer telefonu do kuriera, obsługującego Twoją okolicę. Po doddzwonieniu się do oddziału GLS , wybierz cyfrę "1" i podaj operatorowi numer zlecenia GLS.

Żeby wysłać przesyłkę, nie trzeba posiadać konta w serwisie. Wystarczy złożyć zamówienie online bez rejestracji.

Deklaracja celna to wykaz wysyłanych towarów, wraz z ich wartością i wagą. W deklaracji wpisz kategorię towaru, która dobrze określi zawartość Twojej paczki (np. słodycze, odzież, kosmetyki). Jeśli chcesz dodać kolejną kategorię, kniknij symbol "+" znajdujący się pod deklaracją.

 

Faktura wysyłana jest automatycznie wraz z potwierdzeniem nadania paczki. Jeśli potrzebujesz komunikatu IE-599 (potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium UE), skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta. Koszt wydania komunikatu IE-599 wynosi 35 EUR od jednej listy przewozowej.

OGRANICZENIA

Maksymalna waga i wymiary przesyłki różnią się w zależności od sposobu nadania.

Paczkomat InPost
Maksymalna waga: 20 kg
Maksymalne wymiary: 41x38x64 cm

Kurier
Maksymalna waga: 30 kg
Maksymalne wymiary: długość + 2x szerokość + 2x wysokość ≤ 300 cm, przy czym maksymalna długość = 200 cm.

Poczta Polska
Maksymalna waga: 20 kg
Maksymalne wymiary: długość + 2x szerokość + 2x wysokość ≤ 300 cm, przy czym maksymalna długość = 150 cm.

EPAKA
Maksymalna waga: 30 kg 
Maksymalne wymiary: długość + 2x szerokość + 2x wysokość ≤ 300 cm, przy czym maksymalna długość = 200 cm.

Jeżeli waga paczki przekroczy 30 kg, Meest Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do naliczenia dodatkowej opłaty w wysokości 123 zł brutto.
Jeśli paczka waży więcej niż 30 kg lub ma niestandardowe wymiary, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w celu ustalenia optymalnego sposobu nadania i oszacowania kosztu dostawy.

Jeśli chcesz wysłać przesyłkę o wadze przekraczającej 30 kg albo o niestandardowym gabarycie, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Potrzebna będzie indywidualna wycena.

Przejdź do sekcji TOWARY ZABRONIONE i sprawdź listę towarów, których transport do Ukrainy jest zabroniony.

ZANIM WYŚLESZ

Pakowanie przesyłki

Zapakuj zawartość przesyłki w kartonowe pudełko i zabezpiecz szeroką taśmą klejącą. Opakowanie powinno zabezpieczać przesyłkę przed wpływem czynników zewnętrznych. Ponadto ewentualne puste przestrzenie w pudełku powinny być wypełnione, np. papierem lub folią bąbelkową, żeby wykluczyć przesuwanie się zawartości wewnątrz opakowania.

DOKUMENTACJA

Dzięki elektronicznemu formularzowi nadania etykieta z danymi adresowymi i deklaracja celna są generowane online i dołączane do przesyłki w Centrum Ekspedycji Meest Polska. Każdej przesyłce nadawany jest unikalny numer, który pozwala śledzić jej status. Numer przesyłki zostanie wysłany na Twój adres e-mail po złożeniu zamówienia. Wsyłając przesyłkę kurierem lub przez paczkomat InPost nie musisz niczego drukować: kurier przywiezie ze sobą wydrukowane potwierdzenie, a w paczkomacie InPost nadasz paczkę za pomocą kodu zwrotu.

PO WYSYŁCE

Śledzenie przesyłki

Status przesyłki możesz sprawdzić, wpisując jej numer w polu wyszukiwania na naszej stronie śledzenia przesyłek.

Jeżeli odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki lub zapłaty cła i VAT-u (o ile zostały naliczone), to przesyłka zostanie zwrócona nadawcy na jego koszt, który wynosi dokładnie tyle, ile zapłacił za próbę doręczenia przesyłki.

REKLAMACJE

Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w celu złożenia reklamacji. W razie zniszczenia paczki konieczne będzie również sporządzenie protokołu szkody u kuriera Meest Express, który doręczał przesyłkę.

Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: MEEST POLSKA Sp. z o.o., ul. Drogowców 7, 39-200 Dębica, poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej: info@paczkadoukrainy.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie.

Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać oznaczenie osoby zgłaszającej reklamację (imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail) oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji i oczekiwania zgłaszającego.

Reklamacje są rozpatrywane w terminie 30 dni od daty ich otrzymania.